Konkurs ?Magiczna Europa 2012? dla młodzieży z dysfunkcjami wzroku i słuchu

Rozpoczynamy III edycję konkursu dla młodzieży z dysfunkcjami wzroku lub słuchu ?Magiczna Europa 2012?. Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie zdjęcia lub napisanie czy nagranie krótkiego reportażu z wakacji spędzonych w Unii Europejskiej. Zwycięzcy pojadą na niezapomnianą wycieczkę do Brukseli. W pierwszym etapie konkursu jury wytypuje 10 najciekawszych prac w dwóch kategoriach: fotografia oraz reportaż. Następnie internauci w głosowaniu wybiorą 3 najlepsze prace w każdej kategorii.

Na zgłoszenia czekamy do 10 października 2012 roku do godz. 24.00.

ZADANIE KONKURSOWE
?Magiczna Europa? to nie tylko śródziemnomorskie wyspy, ośnieżone stoki Alp, spowity mgłą Londyn, czy Paryż nocą. Uczestnicy minionych edycji konkursu zachwycili się przede wszystkim Polską. Gdziekolwiek w Unii Europejskiej spędzisz najbliższe wakacje uwiecznij swoje przeżycia i wygraj niezapomnianą wycieczkę do Brukseli. Przedmiotem konkursu jest relacja z wakacji ? ujęta w zwięzłej formie: zdjęcia (max 20×30 cm), reportażu dźwiękowego, filmowego (max 10 min.) lub pisemnego (max 8.000 znaków ze spacjami).

DLA ZWYCIĘZCÓW
Zwycięzców ? laureatów trzech pierwszych miejsc w dwóch kategoriach czeka niezapomniana wycieczka do Brukseli oraz wizyta w Parlamencie Europejskim.

DLA WYRÓŻNIONYCH
Dla 20 osób wyróżnionych przewidziane są pamiątkowe nagrody oraz udział w spotkaniu
z europosłem Rafałem Trzaskowskim.

WAŻNE DATY
15 czerwca 2012 ? początek konkursu
10 października 2012 ? ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń
29 października 2012 ? ogłoszenie 10 wyróżnionych prac w każdej kategorii i początek głosowania w Internecie
15 listopada 2012 ? zakończenie internetowego głosowania i wyłonienie 3 zwycięzców konkursu w każdej kategorii
2013 ? wyjazd do Brukseli

JURY
Rafał Trzaskowski ? poseł do Parlamentu Europejskiego, Grupa Europejskiej Partii Ludowej (EPL)
Monika Szczygielska ? INTRO PR
Wojciech Kulesza ? Prezes Fundacji Widzialni.eu
Dariusz Senkowski – Fotograf
Przedstawiciele Polskiego Związku Niewidomych, Polskiego Związku Głuchych, Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym.

Najczęściej zadawane pytania:

Kto może wziąć udział w konkursie?
Konkurs skierowany jest do młodzieży z dysfunkcjami wzroku i słuchu uczącej się w gimnazjach (którzy ukończyli 14 lat), liceach, technikach, szkołach zawodowych, uzupełniających szkołach średnich,
w szczególności w specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz w szkołach policealnych. Oznacza to, że w konkursie mogą uczestniczyć również niepełnosprawni sensorycznie uczniowie gimnazjów i szkół średnich spoza ośrodków specjalistycznych np. szkół integracyjnych. Szkoły zainteresowane udziałem w konkursie muszą mieć siedzibę na terenie aglomeracji warszawskiej (powiaty: warszawski, warszawski zachodni, piaseczyński, otwocki, wołomiński, legionowski, nowodworski, grodziski, pruszkowski). W konkursie startować mogą uczniowie, którzy w 2012 roku rozpoczynają, kończą lub kontynuują naukę.
W konkursie nie mogą uczestniczyć laureaci poprzednich edycji konkursu, którzy uczestniczyli w wyjeździe do Brukseli.

Czy konieczne jest załączenie zaświadczenia o niepełnosprawności?
Uczniowie szkół prowadzonych w ramach specjalistycznych ośrodków szkolno-wychowawczych dla młodzieży z dysfunkcjami wzroku i słuchu nie muszą załączać do formularza żadnych dodatkowych zaświadczeń. O załączenie zaświadczenia o niepełnosprawności lub ostatniego odcinka renty z tytułu niepełnosprawności, w celu potwierdzenia dysfunkcji wzroku lub słuchu, prosimy młodzież uczącą się
w innych publicznych i niepublicznych gimnazjach i szkołach średnich, szkołach policealnych.

Dlaczego prace trzeba składać do 10 października, a rozwiązanie konkursu nastąpi 15 listopada 2012?
Termin składania prac upływa 10 października, następnie jury wybierze 10 najlepszych prac w dwóch kategoriach. W terminie 29 października ? 15 listopada będzie można głosować na jedną z prac na specjalnej platformie internetowej.

W jakim formacie można przysłać pracę konkursową?
Zdjęcia wysyłamy w formacie .jpg lub wydruku max. 20X30 cm. Reportaże można wysyłać w formie elektronicznej (format .doc, .pdf, .mp3, .avi, mp4) albo w formie wydruku komputerowego/maszynopisu. Do pracy trzeba koniecznie dołączyć formularz zgłoszeniowy wg. Załączonego wzoru. Jeśli wysyłasz pracę
i formularz zgłoszeniowy w formie elektronicznej, nie musisz wysyłać jej w formie listu. Jeśli wysyłasz pracę
i formularz zgłoszeniowy w formie listu, nie musisz wysyłać ich w formie elektronicznej.

Na jaki adres trzeba wysłać prace?
Prace można wysyłać elektronicznie na adres e-mail: konkurs@trzaskowski.pl lub pocztą na adres: Biuro Posła Rafała Trzaskowskiego ul. Piękna 11 lok. 8, 00-549 Warszawa

Skąd będę wiedział, że mój e-mail z pracą dotarł do organizatora?
Warunkiem zgłoszenia do konkursu jest otrzymanie e-maila zwrotnego z adresu konkurs@trzaskowski.pl
z informacją, że praca dotarła i bierze udział w konkursie. Jeśli uczestnik nie dostanie takiej informacji, powinien napisać maila z zapytaniem na adres konkurs@trzaskowski.pl.

Dlaczego zwycięzców konkursu wybierają internauci?
Szczególnie zależy nam na promocji tematyki dostępności stron internetowych dla osób
z dysfunkcjami wzroku i słuchu wśród użytkowników Internetu. Dlatego to Internauci dokonają ostateczne wyboru zwycięzców.

Kiedy będzie miało miejsce spotkanie z europosłem Rafałem Trzaskowskim dla wyróżnionych
i laureatów konkursu?
Data i miejsce zostaną ustalone przez organizatorów konkursu w porozumieniu z autorami wyróżnionych prac.

Kiedy planowany jest wyjazd do Brukseli?
W 2013 roku. Dokładny termin wyjazdu zostanie ustalony wspólnie przez Organizatorów konkursu
i laureatów.

Kategorie: Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.